torsdag 27 mars 2008

Torsdag!!




















så här glad o nöjd ser en blivande farfar ut en stund efter han fått reda på det!!!







Har varit ledig idag faktiskt ganska skönt. eller ledig o ledig , vi började med barnmorskan kl 8 i morse där man fick höra hjärtljuden på den lille. Det lätt som en taskig eurodisco låt men var faktiskt ganska rörande med tanke på att det var nått jag skapat.

sedan bar det av till cura kliniken där det var dags för ultraljud och nupp-test. och om hjärtljuden var stort så var detta större. när man fick se den lille och inte låg den still heller, jag satt tyst och stirrade på TV skärmen där ett helt gymnastik program utspelades. Var faktiskt lite tagen av händelsen då tezz aldrig har sett mig så tyst och lugn! vad hon nu menade med det, jag som är så snäll. vi fick även redan på vad det var för något kön på den lilla, eftersom vi kört med arbetsnamnet klumpen kan vi nu sätta namn på den och det kommer bli en liten Zackarias.

sen vid 11 skulle jag få ryggen knådad och det gjorde satans jävla helvetes ont men nu känns det underbart.

ingen träning ikväll heller då jag har lite ljumskproblem blev väl inte bättre av att lira dubbla korpmatcher igår heller. Tyvärr spelade vi bort våra slutspels drömmar direkt, åkte på två matchstraff efter halva första halvlek och fick slutföra matchen med endast två utespelare.
tyvärr så var ju jag den ena inblandade efter att ha fått läppen spräckt av en flaxande spelare så vaknade den "gamle" Johan till liv och sade ett par väl valda ord o vips hade man ett matchstraff på halsen, kanske inte så klokt i efterhand men tyvärr är det så att i stridens hetta verkar man ha totalt hjärnsläpp rätt ofta.

får man nu en lite fotbolls spelare till sommaren så får man nog sätta munkavle på rätt många människor. Han ska nog inte lära känna sin pappas mindre bra sidor som han har haft på Skånes idrottsplatser genom åren. En hel del dumma saker har ju sagts och inträffat fast en hel del roliga och bra sker mer, tyvärr så är det kanske inte riktigt dom bra sakerna som folk kommer ihåg, men det får man väl ta och leva med.

nä nu ska jag gå och lägga mig på soffan och titta TV .

1 kommentar:

C-H sa...

Ska nog ta och hjälpa till med att utöka den lilles ordföråd när det väl är dags =)